Thursday 5 December 2013

4 mevsim den 2 mevsimlik hayata geçis

Dubai de sisli bir sabah daha...
4 mevsimi yaşayan bir bünye bu coğrafyaya geldiğinde ilk yadırgadığı şey yaz aylarında eve ve kapalı alanlara hapsolmak.

Sadece yaz aylarında kendisini gösteren ve bence literature de geçmiş olan bir depresyon bile var zannımca. Kuzey ülkelerinde kış aylarında görülen depresyona benzer sebeplerden çıktığına dair de bilimsel hiç bir dayanağım olmadan inanıyorum. (belki bilimsel çalışmalar vardır ama buna inanmak için o belgelere ihtiyaç duymuyorum. Meraklısı araştırabilir. )

Türkiye'de yaşarken kış aylarında dahi eve kapandığım zaman olmadı hiç benim. Her zaman için dışarıda vakit geçirmek mümkündür. Kalın giyinirsin, şemsiyeni alırsın ve atarsın kendini dışarı. Bizim kültür de buna uygun olarak mekanlarını hazırlarlar. Ayaz gibi soğukta dışarıda oturmak isteyenler için UFO denen şeylerin peynir ekmek gibi satıldığı bir ülkeden bahsediyoruz sonuçta. O kadar asortik çözümler yoksa bile bizde çareler tükenmez; hemen masa altına ufak bir mangal atarlar. Ruhumuz mu dardır millet olarak, yoksa açık alan diye takıntılı olan bir ben ve benim gibi bir kısım bağzı insanlar mıdır bilmiyorum.

Bildiğim bir şey var ise, Türkiye'deki arkadaşlarım yaz gelsin diye 4 gözle beklerken, ben ve benim gibi pek çok Dubaiye yazın mahkum insan da bir an evvel kış gelsin ve bir daha da hiç gitmesin ister.

İki sabahtır ortalığı kaplayan ve karşı binaların görünmesini imkansız hale getiren bu sis de bizim mujdecimizdir. Topraga, havaya, suya düşen cemreleri bekler gibi bizler de göz gözü görmez sislerin gelmesini bekleriz. Çünkü sabah saatlerinde hayatı durma noktasına getiren bu sis bize kışı getirir, açık alanda kalabilme özgürlüğümüzü getirir.
VIVA Sis !!

dip not: Bu sabah fotografı çekmek için sisin biraz dağılmasını bekledim. Her yer sisle kaplıyken çekilmiş bembeyaz bir fotograf pek ilgi çekici olmayacağı aşıkar sanırsam.


No comments: