Wednesday 4 December 2013

herkese uygun bir film.



Bu nedir diye soracaklar için kısa bir cevap vereyim, gelecek hafta 10. yılına giren Dubai Uluslararası Film Festivaline aldığım biletler toplamı diyeyim..

hatta kampanya varmış, benim çalıştığım bankanın kartına sahip olanlara aynı filme ikinci bileti de bedava veriyorlarmış. Böylece oldu aldığım biletler iki katı.

Ama şunu da itiraf etmeliyim; işin cılkını da çıkarttım. Önümüzdeki hafta iş haricinde ben MOE ve Medinat Souq daki sinema salonları arasında mekik dokuyacağım.

Peki bu görmemişliğin sebebi nedir diye soranlara da cevap kısa ve net: çünkü görmemişim. : )

Olmadı sanırım. Bir de şöyle anlatayım.

Nankörlük etmemek lazım, UAE de sinema salonları çeşit çeşit ve çoğu da çok kaliteli hatta bazılarına gittiğinizde sinemaya gittiğinizi unutturacak kadar konfor sunulmuş halde. Hiç bir salonda, önümdeki kişilerin omuz aralarından film izlemeye çalışmadım. Ferah ferah hep. O geniş rahat koltuklarda, yorucu bir günün ardından uyuyakalmak ise işten bile değil..

Ama yok! Öyle bir şey olamaz. Çünkü; ya telefon sesi, ya yüksek sesle muhabbet edenlerin sesi, ya da yenilen yemeklerin kokusu ya da bebegi ile gelenlerin bebek sesleri ile uyanırsınız. Bir seferinde gece yarısındaki bir seansa gittim, umuyorum ki az insan olacak, sakin olacak falan rahatça film izlenecek. Heyhat! Bir aile bebeği ile gelmiş o saatte ve bebek tüm film boyunca ağladı.

Hadi bütün bunlar olmadı, sakin bir salon buldunuz. Zor değil, olabiliyor. İnatla hala sinemaya gideceğim dediğim dönemde hangi sinema salonlarına nasıl bir kalabalığın gittiğini kestirir ona göre salon seçer olmuştum. Sinema zevkini baltalayacak çok ciddi başka bir unsur daha var: Sansür. Öyle böyle, çekinerek yapılmıs bir sansür değil. Hani "aman kestiğimiz anlaşılmasın, konu anlam bozulmasın" diye bir kaygı da yok.
Kesilmiş sahneye boş boş bakakaldığım çok oldu. Filmden hiç bir sey anlamadığım da zaten tahmin edilebilir bir şey.

Bütün bunlar bir yana, iş Aralık ayına gelip de festival zamanı olunca her şey değişiyor.
Dubai International Film Festivali çok iddialı ve yakın bir zamanda da ismi daha da duyulmaya başlanır.

Festivalde gösterilen filmlerde en ufak bir sansür sözkonusu değil. Yönetmen, başrol oyuncusu veya yapımcıdan birisi ya da bir kaçı da izleyici ile beraber filmi izliyor ve sonrasında soru cevap ile filmler yorumlanıyor. Bilet fiyatları da normal sinema bileti fiyatından hiç de farklı değil. Üzerine pek kolay kolay bulamayacağınız kadar farklı ülkeden, farklı konuları anlatan filmler, belgeseller, müzikaller.

Festivalin sloganı da; Herkese göre bir film.

Festival kapsamında  Zeki Demirkubuz, Nuri Bilge Ceylan gibi yönetmenlerin filmlerini burada izledim, gösterim sonrasında yönetmenler ile yapılan soru - cevap kısmı ile de ayrı bir keyif aldım. Ve ismini şu an hatırlayamadığım pek çok türk filmi, yönetmeni de gösterimlere katılanlar arasındaydılar. Bu sene sadece iki tane Türk filmi gelmiş, bir aksilik ya da bu sene öyle denk gelmiş diyebiliriz.

Buraya geldiğimin ikinci senesi haric her sene bir ya da bir kaç filme gitmeye çalışıyordum. Geçen sene ise bir iki film kesmez oldu ve tüm haftada boş vaktimin olduğu her gün için film seçtim. Normal zamanda sinemada film izleme olayını da rafa kaldırdığım için, tüm senenin film hakkını bir haftada kullandım. Geçen sene bundan mutlu olunca bu sene de aynı şekilde yaptım. Böylece fotografta görülen biletlerin hepsini aldım. : )

Bu seneki programı merak edenler için linki buraya da ekledim. 


No comments: