Sunday 1 December 2013

Libertad

Bugün de şu aralar keyifle dinlediğim başka bir CD den bahsetmek istiyorum.
Yasmin Levy - Libertad

CD sini aldığmdan beri ilk nerede, nasıl dinlediğimi hatırlamaya çalışıyorum ama hafızam Turkiye'de ilk dinlediğim bilgisinden başka bir detayı benimle paylaşmaya pek yanaşmadı. Ama yazarken yazarken hatırladım sanki :) 

İlk tanışmam kendisinin ikinci albümü olan La Judería ile olmus olmalı, çünkü aklıma en kazınmış şarkısı bu albümden. 


Bir kez dinledikten sonra bu sesi nerede olsa tanır sanki insan. Önceki aylarda alıp, içindekiler ya da şarkı detaylarına dahi bakmadan dinlemeye başladığım Aysel'in CD inde Sevda şarkısını duyduğum anda hemen CD'nin kapağına koştum baktım, "doğru mu duydum?, söyleyen Yasmin Levy mi?" diye. Ve evet ta kendisi.

Son ziyaretimde D&R da Libertad albümünü görünce de hiç tereddüt etmeden aldım, geldim. İyiki de öyle yapmışım.

Önceleri böyle bir adetim yoktu ama bu son iki albüm beni alıp bir yerlere götürdüğünden sanırım, dinlerken hayalimde bazı fotograflar canlanıyor. Belki de şu ara gezesim gelmiştir de bilinçaltım bana böyle birşeyler söylemeye çalışıyordur. Aklımda canlanan mekana en yakın manzara için 2011 yılında çektiğim şu fotografı paylasayım.

Bozcaada / Çanakkale - Eylül 2011
 
 ve elbette son albümdeki favori parcamı da...


Türkiye'de Kalan Müzik tarafından çıkartılmış. Beğendiğim ve sözlerini anlamadığım şarkıları tek tek Google amcaya sorarım. "Ne diyorlar burada? Ben begenmiş, avaz avaz şarkıya back vocal yaparken birilerine sövüyor olmayayım da" hesabına.

Arada beni şaşırtan, hayal kırıklığına uğratanlar olsa da, çoğunlukla beğendiğim şarkıyı daha da beğenmeme sebep oluyorlar. Bu şarkıda da öyle oldu. 

... your freedom
to fall in love and feel,
freedom for the right to choose
the way you live your life.

İngilizceye çevrilmiş sözlerinin tamamı da şöyleymiş;

Liberty

With tears in your eyes
without any joy,
with arms stretched out
alone in the darkness,
every night, years now,
you're murmuring a prayer,
your eyes raised to heaven
pleading for your salvation
I hear the silence in your scream,
I feel your pain,
to the bottom of my soul
how much your fear hurts.
Let me take from you this couplet in my lips
to ask you never stop fighting for ...
[Chorus:] x2
... your freedom
to fall in love and feel,
freedom for the right to choose
the way you live your life.
You are the earth in which
the roots grow,
when you cry the flowers cry,
the wind halts.
You are not the river that flows,
you are the waves
that break on the dock
when the sea is storming.
You're all the women:
mother, daughter and sister
in all the universe
of every race and religion.
Don't remain silent
don't close your eyes,
never stop dreaming and fighting for ...

 

No comments: